Premiärlirat: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat.

I förra veckan köpte jag överlevnadsliret S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat som släpptes nu i början av februari. Detta fps-spel till Windows följer upp storyn i första S.T.A.L.K.E.R.-spelet Shadow of Chernobyl. Inte riktigt en uppföljare kanske, utan snarare en fristående expansion. Dock har man putsat lite på grafikmotorn en aning och även adderat stöd för DX11, vilket alltid är trevligt. Många buggar har putsats bort i det här spelet om man jämför med de bägge tidigare. Call of Pripyat är vad Shadow of Chernobyl egentligen skulle ha varit!

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat är ett sånt där skönt spel där man aldrig känner sig riktigt säker. Man smyger fram i det högväxta gräset i zonen kring Tjernobyl och långt borta hörs muterade bestar yla i natten. Plötsligt börjar det regna och åska, vilket dränker alla andra ljud. Då tvingas man förlita sig på sin pannlampa och månen. Ljuset fladdrar över buskagen som vajar i vinden och man kastar hela tiden oroliga blickar över axeln. Genom sitt kikarsikte kan man se de lysande ögonen hos en fyrbent best som ännu inte upptäckt dig. Men när den gör det gäller det att springa för livet!

I love it!

2 tankar om “Premiärlirat: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat.

    1. En sak är i alla fall säker, Marcus – Man sitter på helspänn hela tiden när man trampar runt i natten och stora lyftkranar tornar upp sig som gigantiska metallmonster i månljuset. En härlig känsla!

      Prova det!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *